+36 (70) 330 7577

HungarianHungarian
Naprakész leszek!

GYIK

  • A tulajdonos a helyi piacon 2005 óta tevékenykedik, ingatlanosként dolgozik és ingatlanirodát vezet. Az ArtHome 2019-ben nyitott szárnyai alatt, de mára 12 tanácsadóval, saját irodában, hosszú távra tervezve van jelen a szegedi ingatlanpiacon. Dinamikus, lelkiismeretes csapat, gondos, felelősségteljes vezetés alatt.

  • Mert eladjuk, kiadjuk, kezeljük az ingatlanodat. Reális áron olyan szolgáltatáshoz jutsz, amivel biztosan elégedett leszel. Nem kell végig gondolnod, hogy készülj elő, milyen stratégiát folytass, hol hirdess, hogy szűrd az ügyfeleket, hogy ne legyen átjáróház az otthonodból. Nem kell ugyanazokra a kérdésekre válaszolnod újra és újra. Nem kell időt delegálnod az eladási folyamatra - ha nem szeretnél, ott sem kell lenned a bemutatókon. Mindezt kedvező sikerdíjért, amit meg is keresünk neked az eladási folyamat alatt.

  • Ha még nem találkoztál személyesen egyikünkkel sem, akkor válassz kedvedre szimpátia alapján. Ha a weboldalon keresztül küldöd be a megkeresésed az ingatlanod típusa és helye szerint igyekszünk a legrelevánsabb szakértőt küldeni hozzád, de ha van kiszemelt kolléga, jelezd nekünk itt is nyugodtan.
  • Ha már kapcsolatba léptél egy kollégával praktikus vele maradnod a folyamat végéig, hiszen így tud hatékonyan segíteni neked és végigkísérni az ingatlanügyedet. Belső szabályunk is ezt szorgalmazza.

  • Ha azt látod, hogy másik ArtHome-os kolléga hirdeti a kiszemelt lakást, azt javasoljuk hívd azt a tanácsadót, akivel már találkoztál. Ő le fog szervezni mindent a kollégával. Neked ez nem jelent semmilyen hátrányt, viszont nekünk segítesz vele.
  • Ha más irodánál látsz érdekes hirdetést azt is küldd át ArtHome tanácsadódnak, a legtöbb irodával, kollégával kapcsolatban vagyunk és ugyanúgy tudjuk együtt mutatni az ingatlant. így tényleg átlátjuk mi tetszik neked és mi nem, hogyan haladjunk tovább.

  • A legjobb helyen vagy. Minden szolgáltatásunkat igénybe tudod venni akkor is, ha nem tartózkodsz Szegeden. A megbízástól kezdve az ingatlan megtekintése és bemutatása is történhet a jelenléted nélkül, majd a megállapodást követően az adásvételi szerződés megkötésére is van mód (távazonosításos szerződéskötés, a COVID óta elterjedt és elfogadott ügyvédi módszer). Természetesen ugyanúgy tartjuk veled a kapcsolatot, mintha személyesen találkoznánk, online folyamatosan tájékoztatunk a fejleményekről.
  • Ez a szolgáltatásunk nem csak az ingatlan eladására, de kiadására is vonatkozik. A kiadott lakásodat pedig menedzseljük, kezeljük, gondos gazdái vagyunk, amíg nem vagy Magyarországon vagy Szegeden

  • Elsősorban Szeged és vonzáskörzete a működési területünk. Csongrád megyében Hódmezővésérhelyen és a környező településeken (Sándorfalva, Üllés, Bordány stb) vannak ingatlanjaink. Ha ennél messzebb van eladó lakásod, házad, keress minket és megbeszéljük az együttműködés feltételeit.

  • Van igen, ami általában a külterületi ingatlanoknál, garázsoknál merül fel. Itt nem az eladás értéke után, hanem előre meghatározott, fix díjon dolgozunk.

  • Ingatlan eladásakor kétféle költség merül fel: az ingatlanon szerzett hasznod után kell adóznod (lakóingatlannál 5 évnél régebben szerzett ingatlannál nincs adó, lásd adózás) és az a ráfordítás, amivel nagyobb haszonnal tudod majd eladni az ingatlant. Ilyen ráfordítás lehet a staging (árucikket varázsolunk az ingatlanból, hogy a legjobb áron tudjuk értékesíteni) és az ingatlan eladása után fizetett jutalék (ami a szakértő segítség miatt szintén értéknövelő lehet, nagyobb hasznot generálhat, mint maga a jutalék összege, rövidebb eladási idő alatt).
  • Ha a vevő oldalon vagy, akkor kell vagyonszerzési illetéket fizetned, valamint az ügyvédi díj terhel téged.

  • Nem. Kétféle szerződés-típussal dolgozunk. Az egyik teljesen kötetlen, semmilyen kötelezettséggel nem jár egymás felé, sikerdíjas szerződéstípus. Ha Te adod el a lakást, egy visszajelzést kérünk csupán a sikeres értékesítésről. A másik, kiemelt szerződés esetén  felelősséget vállalunk feléd, kedvezményt adunk neked, cserébe annyit kérünk, bízd egyedül ránk az eladást. Itt sem kell fizetned, ha Te adod el az ingatlant, hiszen abban az időszakban, ameddig tart a megbízásunk hozzánk fogod irányítani az esetleges érdeklődőket. Természetesen a kiemelt időszak lejárta után – ha véletlen mégsem jártunk sikerrel – a kiemelt szerződés feltételei is lejárnak. Ha ezután értékesítesz nekünk nem jár semmi.

  • Lényegében kölcsönös bizalmat. Te minket bízol meg az értékesítéssel (bízol bennünk, hogy sikeresen eladjuk) cserébe mi felelősségünk teljes tudatában a maximális energia és erőbedobással mindent megteszünk, hogy teljesítsük azt. Te azzal segíted a munkánkat, hogy nem a konkurenciával kell törődnünk, csak a vevő keresésre fókuszálhatunk, mi pedig különböző kedvezményekkel, ajándékokkal honoráljuk ezt a bizalmat. Külföldön egyébként teljesen normális, hogy választasz egy irodát és ők foglalkoznak az értékesítéssel. Ők értik, hogy ezzel nem csökkented az esélyeidet, hanem növeled a hatékonyságot.

  • Ha a szerződésben azt vállaltad, hogy mást nem bízol meg az eladással, akkor mást ne bízz meg az eladással addig, amíg le nem jár ez az időszak. Az időszak lejárta után szívesen átvesszük az értékesítést. Érdemes egyeztetnünk már előre, ránézni az ingatlanra, tanácsot szívesen adunk, mi lehet a baj, miért nem kel el a lakás vagy ház. Nem biztos, hogy az ingatlanos a hibás, az is elképzelhető, hogy valamilyen lépés kimaradt az értékesítés folyamat elején. Nem lett jó az árképzés, lehetne javítani a paramétereken stb.

  • Az eladáshoz szükség lesz egy tulajdoni lapra az ingatlan paramétereinek tisztázásához. Alaprajzot készítünk, de ha van méretezett alaprajzod, segíted a munkánkat.
  • Energetikai tanúsítvány szükséges az adásvételi szerződéshez, amit az eladónak kell elkészíttetni. Ha nincs 10 évnél nem régebbi tanúsítványod, érdemes már az értékesítési folyamat megkezdésekor elkészíttetni. Erről részletesebben itt olvashatsz.

  • Adhatsz, de az időkorlátnak nincs nagy jelentősége, mert nekünk is az az érdekünk, hogy minél hamarabb megtaláljuk a vevődet. Ha közösen tudunk dolgozni az ár kialakításában, piaci igényekhez igazításában, akkor rövid időn belül eladható az ingatlan. Azért lehet eltérés az értékesítési időben, ha mondjuk egy kevésbé kedvelt területen van az ingatlanod, kisebb vevőkört mozgat meg, így az eladási idő is hosszabb lehet. Ezt érdemes belekalkulálni a tervezett eladási időbe.

  • A lakás vagy ház eladása függ a jó árkategória meghatározásától, ami az elhelyezkedés, állapot és egyéb paraméterek függvénye. Ha ezek alapján a Te lakásod, házad az, ami ebben a kategóriában egy jó választás a vevőközönségnek, el fog kelni az ingatlanod.

  • Az arthomeingatlan.hu weboldalon, különböző hirdetési portálokon érdemes nézelődni. Végleges árképzéshez hívj ki minket, személyesen a helyszínen megmondjuk neked az ingatlanod reális értékét. Az ArtHome szakemberei szívesen állnak rendelkezésedre, akkor is, ha csak szeretnéd tudni, mennyit ér az ingatlanod (értékmeghatározás, értékbecslés) és akkor is, ha el szeretnéd adni a lakásod vagy házad.

  • A lakás vagy ház eladása függ a jó árkategória meghatározásától, ami az elhelyezkedés, állapot és egyéb paraméterek függvénye. A környéken található kínálat jó kiindulópont az árazáshoz, de a legjobb, ha szakértőt vonsz be az árazásba, hiszen mi valós eladási árakat veszünk alapul, konkrét vevő igényekkel találkozunk.
  • FONTOS! A reális eladási ár nem az, amennyiért venni szeretnél! Ha drágább ingatlantípusban gondolkodsz érdemes feltérképezni hogyan lehet kipótolni a kapott vételárat. Sajnos a vevőt nem az motiválja a vásárlásban, hogy te hogyan szeretnél továbblépni, hanem az, hogy megkapja e a pénzéért, amit szeretne. Ne lehetetlenítsd el az eladásod irreális kínálati árral, hiszen ebben az esetben egyáltalán nem fogsz tudni továbblépni!

  • Konkrét választ az ingatlan felmérése után tudunk adni, de alapvetésként elmondható, ha az árazás az állapotnak megfelel és az adott piaci körülmények alapján van számolva, akkor egy felújított lakás eladása gyorsabb és könnyebb.
  •  A jelentős energiafogyasztású, korszerűtlen ingatlanok tulajdonosainak okuk lehet a mielőbbi korszerűsítésre. A felújított lakások népszerűbbek, hiszen szélesebb vevőkört vonzanak be, mint a költséges fenntartású lakások, amik így egyre inkább háttérbe szorulnak majd az ingatlanpiacon.

  • Fontos megjegyezni azonban, hogy nem mindegy milyen árból indulunk ki! Ha egy alapvetően túlárazott felújítandó ingatlanhoz számoljuk hozzá a felújítás költségét, nem biztos, hogy annyival többért fogjuk tudni eladni azt. Minden esetben érdemes szakértővel átbeszélni az ingatlanunk helyzetét és megvitatni a felújítás előtti és utáni reális árat a sikeres eladáshoz.

  • Egy lakossági ingatlan esetében az adás-vétel kapcsán általában a vevő viseli az ügyvédi költségeket. Az ügyvédi díj 0,5-1-ig terjed általában.
  • Irodánkkal szorosan együttműködő egyéni ügyvéd Dr. Maróti Kinga, aki nagy szakértelemmel, gondos odafigyeléssel segíti ügyfeleinket, így a mi munkánkat is. Ügyfeleinknek szolgáltatásainkat kedvezményesen nyújtjuk, részletekről érdeklődj kollégáinknál!

 

  • 2,5 – 50 millió Ft támogatott hitel lakáscélra, gyereket vállaló házaspároknak

  • Fix és maximum 3%-os kamatozás, 10-25 év futamidő

  • Az igényléshez legalább kétéves TB jogviszony szükséges (a pár egyik tagjától)

  • 10 millió Ft/gyerek tartozáselengedés a második újonnan született gyerektől

  • Illetékmentes az ingatlan vásárlása 80 millió Ft értékig

  • Az első közös lakás/ház vásárlása 10% önerővel is lehetséges

  • A sikeres igényléshez hitelképesség szükséges 

  • EU szabályozás szerint energetikai tanúsítvány szükséges az adásvételi szerződéshez, amit az eladónak kell elkészíttetni. Ha eladóként nincs 10 évnél nem régebbi tanúsítványod, érdemes már az értékesítési folyamat megkezdésekor elkészíttetni. Erről részletesebben itt olvashatsz.

  • Igen, vállalunk értékmeghatározást, értékbecslést, akkor is, ha nem kerül végül eladásra az ingatlan. Értjük, hogy akkor tud megszületni az eladási szándék, ha tudjuk milyen nagyságrendben gondolkodhatunk. A piac felmérésén kívül hasznos, ha szakértő mondja meg mennyit ér az ingatlanod, valós eladási adatok, statisztika alapján.

  • Írásos összehasonlító értékelést, szöveges értékmeghatározást vagy szóbeli, helyszíni értékmeghatározást.

  • Ha csak az értéket szeretnéd megtudni, erre is van lehetőség a díja 30-35.000 Ft, az ingatlan nagysága és elhelyezkedése szerint.

  • Ingatlannak, valamint a vagyoni értékű jogoknak visszteher mellett (azaz nem ingyenesen) történő megszerzése visszterhes vagyonátruházási illeték fizetését vonja maga után. Ingatlan adásvétel során tehát vagyonszerzési illetéket kell fizetni, mely a vevőt terheli.
  • Az illetékfizetési kötelezettség ingatlan adásvétel esetén a szerződés megkötése napján keletkezik, de meg ekll várni, míg az illetékhivatal kiszabja azt.
  • Az illeték egységesen ingatlan (lakás, egyéb ingatlan) megszerzés esetén 4%
  •  Az illeték mértéke csökkenthető, ha 3 éven belül volt eladott ingatlanunk, az illetéket a különbözet után kell csak fizetnünk. További módosító tényezőkről, kedvezményekrőll itt olvashatsz tovább.
 

  • A vagyonszerzési illeték csökkenthető az úgynevezett cserét pótló vétel kedvezménnyel. Ez azt jelenti, hogy ha lakást veszünk és az ezt megelőző három vagy az ezt követő egy éven belül egy másik lakást eladunk, akkor a forgalmi értékek különbözete után kell az illetéket megfizetni. Csak ha nagyobb értékű lakást veszünk, mint amennyiért a régit eladtuk, akkor kell a különbözet után illetéket fizetni. Ha kisebb értékű lakást veszünk, abban az esetben nem kell illetéket fizetni.

  • Az örökösnek a hagyaték értéke után (ingóság, nem lakóingatlan pl: garázs) 18 százalékot kell fizetnie. Ingatlan, lakástulajdon vagy lakás tulajdonrész esetében az illeték 9%

  • Illetékmentes az öröklés az egyenes ági rokon – beleértve az örökbefogadást is –, testvér vagy házastárs, illetve a bejegyzett élettárs után sem.

  • Ha a vevő oldalon vagy, akkorl vagyonszerzési illetéket kell fizetned, ami a megvásárolt ingatlan értékének 4%-a. Ez csökkenthető a 3 éven belül eladott ingatlan értékével, ekkor csak a különbözet 4%-a fizetendő. Vannak egyéb fizetési kedvezmények erről részletesen itt olvashatsz. Minden, amit a vagyonszerzési illetékről tudni kell. Részletekért kattints ide!
  • Ezen felül az ügyvédi díj terheli a vevőt, ami a megvásárolt ingatlan értéke után fizetendő.

  • Igen, van egy munkatársunk aki foglalkozik hitelügyintézéssel. Amennyiben már kiválasztottad ingatlantanácsadódat, kérlek egyeztess vele ez ügyben vagy írj nekünk az info@arthomeingatlan.hu email címre.

  • Nincs díja a hitelügyintézésnek, a hitelügyintéző jutalékát a bank biztosítja, de ez semmilyen többletköltséget nem jelent a hitelfelvétel során. Előnye viszont van, a hitelügyintéző pártatlanul tud banki ajánlatokat összehasonlítani, amit egy kereskedelmi bankba ha bemész nem opció. 

  • Lakásvásárlási hitel nem vehető fel utólag a megvásárolt ingatlanra, viszont szabadfelhasználású vagy felújítási hitel igen.

  • Ennek megállípátáshoz előzetes banki értékbecslésre van szükség, ezt követően állapítható meg, hogy a meglévő hitelt adó bank tud-e további hitel összeget adni.

  • Igen, el. Az ingatlanon lévő fennálló hitel tartozás visszafizetésére, tehermentesítésére több megoldás is lehetséges: vagy az eladó fizeti vissza a banknak önerőből, vagy pedig a leendő vevő a saját önerőjéből fizeti ki a banki tartozást és a fennmaradó vételárrészletet kapja csak meg az ingatlant eladó tulajdonos. Ez utóbbinak pontos menetét az adásvételi szerződés tartalmazni fogja. 

  • Ez függ a felvenni kívánt hitel típusától, de az alapvetés az, hogy csak ugyanaz a bank ad újabb hitelt, akinél a meglévő hitel fel lett véve.

  • Adófizetési kötelezettség az eladáskor keletkezik, az adott ingatlan szerzési értéke és az eladási ár közötti különbözet az adó alapja (5 éven belüli értékesítés esetén). Az adó a haszon 15%-a, de ez sávosan csökken a szerzéstől számított idővel arányosan.
 
 

  • Először azt kell megnézned, hogy mikor vásároltad az ingatlant, hiszen adófizetési kötelezettséged eleve csak akkor lesz, a vásárlás után négy éven belül eladod azt. Ha a vásárlás évét követő ötödik évben teszed ezt, akkor már nem szükséges további számolgatás

     

     

    Eladás időpontja

    Eladásból szerzett jövedelem hányada

    a vásárlás évében

    100%

    a vásárlást követő első évben

    100%

    a vásárlást követő második évben

     90%

    a vásárlást követő harmadik évben

     60%

    a vásárlást követő negyedik évben

     30%

    a vásárlást követő ötödik évben és utána

    0%

    Az ingatlan eladásból származó jövedelmed mekkora része után kell adózni az idő múlásával? Ha az eladás a vásárlást követő öt éven belül történik, akkor van értelme a további számolásnak. A személyi jövedelemadó kiszámításához először meg kell határozni az ingatlan eladásból származó jövedelmet.

     

  • Nem. Az eladásnál az adott ingatlan vásárlási, szerzési értéke lesz a meghatározó, nem azé, amit helyette veszünk. 

  • A vagyonszerzési illeték csökkenthető az úgynevezett cserét pótló vétel kedvezménnyel. Ez azt jelenti, hogy ha lakást veszünk és az ezt megelőző három vagy az ezt követő egy éven belül egy másik lakást eladunk, akkor a forgalmi értékek különbözete után kell az illetéket megfizetni.

  • Az örökölt ingatlan eladásakor adófizetési kötelezettség keletkezik, ha az örökléstő számított 5 éven belül adjuk el azt. Ilyenkor az adófizetés alapja a szerzőskori érték (hagyatéki eljárás során meghatározott érték) és az eladási ár különbözete, amennyiben többért adjuk el az ingatlant.

  • Adófizetési kötelezettségünk az örökölt ingatlan eladásáról szóló adásvételi szerződés földhivatalba történő benyújtásának napján esedékes

  • Fontos: Ha nem értünk egyet a hagyatéki eljárás során meghatározott értékkel, kérhetünk felülvizsgálatot.

  • A bérleti jog egy olyan vagyoni értékű jog, amely a jog tulajdonosát felhatalmazza arra, hogy a bérbeadóval előzetesen meghatározott bérleti szerződés szerint az érintett ingatlant határozott vagy határozatlan ideig használja, bérbe vegye, tehát egyfajta jogosultság arra, hogy az ingatlant - kedvezményes - bérleti díj megfizetésével használja addig, ameddig a bérleti jog fennáll.

  • Szegeden jellemzően a belvárosi, polgári lakásokat érinti ez a forma. Az ingatlanok a város tulajdonában vannak, amit a bérleti jog megvásárlásával bérelhet a bérleti jog tulajdonosa. Ez lehet szociális alapon vagy piaci alapon meghatározott havi díj (utóbbi magasabb). 

  • Általában ezek - a lakóingatlanok tekintetében - örökös bérleti jogok, tehát a bérleti jogviszony a tulajdonos haláláig tart és nem örökölhető. A legtöbb esetben a bérleti jog tulajdonosa jogosulttá válik az adott ingatlan tulajdonjogának megvásárlására is pár év után.

  • Üzlethelyiségek esetében általában nem örökös, hanem 5-10 évig tartó bérleti jogról beszélünk, mely időszak elteltével a bérleti jogviszonyt újra meg kell váltani.

  • A bérleti jog jelenleg Szegeden nem értékesíthető, csak cserével tehetünk szert ilyen ingatlanra.

  • Az előleg ugyanúgy megpecsételi az adásvételi szerződést, de tulajdonképpen semmilyen anyagi kötelme nincs, hiszen ha meggondolják magukat a felek és elállnak a szerződéstől, az előleg visszajár és mégsem teljesül az adás-vétel. Egyik félnek sem előnyös.
  • Ha megtaláltad álmaid ingatlanát és biztos vagy a dolgodban, akkor ne habozz, foglalózz. Ebben az esetben felelős döntésre van szükséged, mert tudnod kell, ha meggondolod magad, akkor a foglaló nem jár vissza. Viszont, ha az eladó gondolja meg magát akkor igen rosszul jár, mert a foglaló kétszeresét kell, hogy a vevő kapjon vissza tőle. Mindkét félnek ez az a biztosíték, amitől szerződés a szerződés.
  • Amennyiben az üzlet meghiúsulásáról egyik fél sem, vagy akár mindkettő tehet (közös megegyezés), abban az esetben vissza kell adni a foglalót.

  • Az ingatlantanácsadónak az egyik legfontosabb információforrása a tulajdoni lap. Nagyon fontos meggyőződni róla, hogy az ingatlan milyen konkrét adatokkal, jogokkal és tényekkel bír, hisz ez az eladás szempontjából döntő fontosságú lehet. Ez nem bizalmi kérdés, hanem egy alapvető, kihagyhatatlan lépés egy alapos ingatlanos számára. Sokszor maguk a tulajdonosok is meglepődnek egy - egy bejegyzésen, adaton, így azért is hasznos ez, hogy már az értékesítési folyamat elején intézkedhessenek, így az nem befolyásol egy esetleges vételi ajánlatot később.  Mi az ArtHomnál is ennek megfelelően és alaposan járunk el, hisz mindennél fontosabb Ügyfeleink elégedettsége.

 

  • Abban az esetben, ha megtaláltad álmaid ingatlanát, megállapodtatok a vételárban és ArtHome Ingatlan tanácsadóddal is egyeztetted a vásárlás részleteit és feltételeit, akkor érdemes egy bizonyos összeggel és az úgynevezett vételi szándéknyilatkozat aláírásával ‘lefoglalni’ a lakást vagy házat. Ez a legtöbb esetben a foglalónál alacsonyabb összeg, ami beleszámít a vételárba és foglalóként viselkedik abban a pillanatban, amikor az eladó elfogadja a feltételeket és aláírja a vételi szándéknyilatkozatot. Ezt követi az adásvételi szerződés megkötése, amire így már hátradőlve, nem kapkodva készülhetnek a felek.

 

  • A foglaló a bevett gyakorlat szerint az ingatlan vételárának 10%-a szokott lenni. Azonban ettől el lehet térni, a felek közötti megegyezés szerint 5-20 % is lehet. A foglaló a vételár részét képezi.

  • Nem foglaló és nem előleg. Ez az - általában foglalónál kisebb összeg - amiben kölcsönösen megállapodik eladó és vevő, hogy ha a szerződés meghiúsul, abban az esetben az elálló félnek ezt az összeget kell fizetnie a másik fél részére. Ez az összeg az elállási jog úgynevezett “ellenértéke”.

  • A haszonélvezet egy vagyoni jellegű jog. Annyit jelent, hogy más személy birtokában lévő ingatlant használhatja vagy szedheti annak hasznait viszont el nem adhatja. Az ingatlan után fizetendő terhek is őt terhelik.

  • A haszonélvezet be van jegyezve az ingatlan-nyilvántartásba, fel van vezetve a tulajdoni lapra.

  • Az ingatlan tulajdonosa megváltozhat és a haszonélvezet maradhat az ingatlanon, például családon belüli eladás esetén.

  • Ha haszonélvezettel terhelt ingatlant vásárolsz, akkor az adásvételnél a haszonélvezőnek is meg kell jelenni és az eladással egyidejűleg a haszonélvező akár ingyenesen, akár ellenérték fejében lemond haszonélvezeti jogáról. Ha ez nem történik meg, akkor hiába cserél gazdát az ingatlan, a haszonélvezeti jog továbbra is fennáll.   

Az ingatlan tehermentesítése történhet az eladási folyamat közben, a vevő fizetési ütemezését úgy állítjuk be, hogy a az ingatlan tehermentesítése biztosan és biztonságosan megtörténhessen. A per és igénymentesség más kérdés, ezt minden esetben meg kell vitatni szakértővel. Ebben az esetben is fordulj hozzánk bizalommal. 

Irodánk teljeskörű jogi támogatást kínál az ingatlan adásvételhez kapcsolódó ügyintézés tekintetében is, mely az alábbi szolgáltatásokat tartalmazza:

  • Tulajdoni lap lekérése

  • Térképmásolat lekérése, amire telek vagy ház, illetve épület vásárlása esetén van szükség

  • Adásvételi szerződés megkötése akár 1 munkanapon belül

  • Teljeskörű tájékoztatás nyújtása ügyfeleinknek az ingatlan ügylettel kapcsolatban

  • Szükség szerint a felek közötti egyeztetés

  • Adó és illeték optimalizálásához történő jogi segítségnyújtás

  • Szerződéskötés teljes lebonyolítása és képviselet az illetékes földhivatal  előtt a tulajdonjog bejegyzéséig, valamint képviselet az illetékhivatal előtti eljárásban is

  • Szükség szerint Ingatlanjogot érintő vitarendezés

  • Irodánkkal szorosan együttmüködő egyéni ügyvéd Dr. Maróti Kinga, aki nagy szakértelemmel, gondos odafigyeléssel segíti ügyfeleinket, így a mi munkánkat is.

  • Ügyfeleinknek szolgáltatásainkat kedvezményesen nyújtjuk, részletekről érdeklődj kollégáinknál!

 

  • Mielőtt belevágsz, érdemes egyeztetni Ingatlan tanácsadóddal aki segít eligazodni és felvázolja lehetőségedet. Amennyiben a garázs 1/1- ben a tulajdonodban van, illetve önálló helyrajzi számmal rendelkezik abban az esetben igen, eladhatod, ez a legegyszerűbb jogi felállás. Ha nem önálló helyrajzi számmal rendelkezik, hanem a lakáshoz tartozó garázsról beszélünk, akkor csak a lakással együtt értékesíthető vagy valamelyik másik lakáshoz rendelhető hozzá, tehát a társasház másik lakásának tulajdonosa veheti meg. Ez esetben tulajdoni hányad változás áll be és társasház alapító okiratot kell módosítani.
 

  • Osztatlan közös tulajdonról beszélünk, ha egy adott ingatlannak vagy ingatlanrésznek több tulajdonosa van és a tulajdonosok meghatározott tulajdoni hányaddal rendelkeznek. Mindegyik tulajdonos jogosult az ingatlan használatára. Ha tisztázni szeretnénk a használati határokat, akkor mindenképpen érdemes egy ügyvéd által készített használati megosztást készíttetni. Ez a dokumentum vázrajzot is tartalmaz, amiben látszik, hogy melyik tulajdonos, melyik ingatlanrész kizárólagos használatára jogosult.

  • Az elővásárlási jog egy ingatlan kapcsán azt jelenti, hogy mindenkit megelőzően van jogod megvásárolni az ingatlant, mégpedig egy harmadik személy által ajánlott vételáron és feltételek mellett. Eladó így köteles a vételi ajánlatot megismertetni az elővásárlási joggal rendelkezővel. Ez alatt az idő alatt el kell dönteni, hogy él e a jogosult az elővásárlási jogával - megvásárolja az ingatlant bizonyos feltételek mellett vagy lemond erről a jogról. Köztes megoldás nincs, ha a meghatározott időn belül nem jelzi szándékát, a jogról automatikusan lemond. 
  • Itt fontos tudni, hogy ahol osztatlan közös tulajdonról van szó, abban az esetben a tulajdonostársnak elővásárlási joga van.

 

  • A legtöbb esetben igen, beleszámít az erkély/terasz alapterületének fele a nettó méretbe. Vannak azonban olyan esetek, amikor a tulajdoni lapon szereplő méretben nincs benne a terasz egyáltalán vagy a teljes területet beleszámolták. Különösen a 80-as évek előtti ingatlanok esetében jellemző, hogy az erkély nincs benne a tulajdoni lapon szereplő alapterületben. Mi a teendő, ha az eladó ingatlannál ez a helyzet? Minimális eltérés esetén nem érdemes feltüntetni, de nagyobb eltérésnél igen, hiszen az értéknövelő tényező lehet. Érdemes ebben a kérdésben is ingatlan szakértőhöz fordulni. ArtHome tanácsadód segít a folyamat lebonyolításában.

 

  • A nettó alapterület az ingatlan belső falak mentén mért területe, a burkolt alapterület. Beleszámít a loggia, az erkély fele illetve ferde falak esetén az 1,9 m-nél magasabb területek.
  • A bruttó alapterület az épület külső falainál mért alapterület, tehát ebben benne van az épület falszerkezet alapterülete is.
  • A bruttó területnél fel szoktuk tüntetni az egész erkélyt és teraszt is, valamint az 1,9 m-nél alacsonyabb területeket is tetőtéri ingatlan esetén.

 

  • Minimális eltérés esetén nem érdemes feltüntetni, de nagyobb eltérésnél igen, hiszen az értéknövelő / értékcsökkentő tényező lehet. Készpénzes vásárlásnál alapvetően nem probléma, ha a felek tisztában vannak a ténnyel és ennek tudatában vásárolnak, de ha hiteles vásárlás történik, akkor a bank a legtöbb esetben nagy valószínűséggel nem fogadja ezt el, vagy nem veszi figyelembe a  nagyobb értéket, tehát egy jogi tranzakció előtt érdemes rendezni a tulajdoni lapon szereplő adatokat. Ezért is fontos, hogy a megfelelő ArtHome ingatlan szakemberre bízd ingatlanod adás-vételét.  ArtHome tanácsadód segít a folyamat lebonyolításában.

 

  • Családi házak esetében gyakran előfordul, hogy elmarad ez az utolsó lépés. Amennyiben ez kiderül, akkor egy hosszabb folyamat előtt vagy, amit érdemes azonnal elkezdeni. Ebben az esetben sokkal alacsonyabb áron tudod az ingatlanod értékesíteni, mint ha a földhivatali térképre már felkerült. Először egy földmérővel egyeztess, a földhivatali eljárásnak ez az első lépése. Javaslom keresd elő az eredeti terveket vagy járj utána, hogy az épület az aktuális jogszabályi követelményeknek megfelel e.

 

  • Ha ez a szerződéskötéskor vagy esetleg utána derül ki, mindenkinek kellemetlen a szituáció. Legtöbb esetben a tulajdonos is ekkor szembesül az adattal, ha nem volt kellő előkészítése a szerződésnek. Használt ingatlan esetén sem a m2-re visszaosztást, sem az új árkalkulációt nem javasoljuk, hiszen a megtekintett lakás akkora, amekkora a valóságban. A helyzet viszont mindenkinek kellemetlen. Ezért NAGYON FONTOS, az ELŐZETES ADATEGYEZTETÉS, a tulajdoni lap lekérése az értékesítési folyamat kezdetén.

  • Ha szeretnéd megtudni, mire képes a lakásod, mi megmondjuk. Meglévő ingatlanod felmérjük, kitérünk a hiányosságokra és megoldást javaslunk. Amennyiben most vásárolnál, többéves bérbeadási tapasztalatunkkal segítünk, hogy melyik ingatlant érdemes megvenned. Mindkét kiadási formának vannak előnyei és hátrányai is. Hívj minket és személyesen adunk tanácsot!

  • Befektetési célú ingatlanod bízd ránk akkor is ha külföldön vagy, így a maximális profitot érjük majd el számodra a lehető legrövidebb idő alatt.
  • Cégünk egyik fő profilja az ingatlancélú befektetések koordinációja, teljeskörű ügyintézése. A lehetőségek felmérése és az ingatlan felkészítése után rövid-, vagy hosszútávon adjuk bérbe és teljeskörűen kezeljük azt, a Te igényeidhez igazodva.
  • A hosszútávú kiadásnál a bérlő felkutatásától a bérleti időszak végéig segítségedre leszünk.Vállaljuk az ingatlanok kiadását (hosszú-, és rövidtávon), valamint azok menedzselését, kezelését is. Megtaláljuk a számodra ideális bérlőt, akivel az ArtHome csapata tartja a kapcsolatot, s intéz minden bérleménnyel kapcsolatos ügyet! Így a vásárlásod egy garantált bevétel-kalkuláció birtokában tudod megvalósítani, konkrét várható megtérülést tudsz számolni a befektetésedhez.
  • Rövidtávú bérbeadásnál a marketing, a hirdetőfelületek kezelése, és a teljes kezelési folyamat a mi dolgunk.
  • Neked csak hátra kell dőlnöd és Ránk bíznod a lakáskiadást.
  • Reméljük, hamarosan Téged is elégedett ügyfeleink között tudhatunk!
  • A cél: maximális bevétel a legkevesebb gonddal!
  • Keresd bérleménykezelésre szakosodott kollégáinkat, akik folyamatosan 100 körüli ingatlanállománnyal foglalkoznak!

 

  • Befektetési célú ingatlanod bízd ránk, így a maximális profitot érjük majd el számodra a lehető legrövidebb idő alatt.
  • Cégünk egyik fő profilja az ingatlancélú befektetések koordinációja, teljeskörű ügyintézése.
  • A lehetőségek felmérése és az ingatlan felkészítése után rövid-, vagy hosszútávon adjuk bérbe és teljeskörűen kezeljük azt, a Te igényeidhez igazodva.
  • Ha szeretnél ezen szolgáltatásainkról bővebben olvasni, kérlek kattints ide!

  • Az ArtHome ingatlantanácsadói tudnak ebben hatékonyan segíteni. Ha külföldi bérlőt keresel, a kommunikációt nyugodtan hagyd ránk. Természetesen van angol nyelvű bérleti szerződésünk is, amit igényeid szerint alakítunk. Nem csak a kiadásban és a szerződés megkötésében, de a bérlőkkel való folyamatos kapcsolattartásban is segíségedre lehetünk. Ha még nem vetted fel a kapcsolatot velünk akkor a weboldalunkon található elérhetőségeink egyikén keress meg minket. 

 

  • Ha a bérlő magánszemély: A jövedelem után év közben 15 százalék adóelőleget kell fizetnie negyedévente, a következő hónap 12. napjáig. Az ingatlankiadás áfa mentes jövedelem, ezért elég egy számviteli bizonylatot kiállítani. A bérbeadónak adószámot kell kiváltania erre a célra.
  • Ha cég a bérlő: Ha cég bérel egy ingatlant magánszemélytől, a bérleti díjból 15% szja-t kell fizetnie a tulajdonosnak. Ezt a cég fizeti meg a többi fizetendő járulékával együtt a nav-nak és az ezzel csökkentett bérleti díjat utalja a bérbeadó számlájára. 

 

  • Az esetek többségében igen, teljes havi bérleti díjat kell fizetni. Viszont minden esetben a bérlő és bérbeadó által kötött szerződés az irányadó, így ebben a kérdésben is érdemes ArtHome ingatlantanácsadód véleményét kérned, hogy segítsen eligazodni, a bérleti szerződést megkötni. 

 

  • A kaució (más néven óvadék) minden esetben egy biztosíték a lakás tulajdonosának és Neked is. Amennyiben nem rendeltetésszerű használatból eredő kár keletkezik a bérelt ingatlanon, akkor a letett kaució lesz a forrás, amiből helyre lehet állítani az okozott kárt. Előfordulhat azonban olyan eset is, hogy a kár a kiköltözés előtti napokban keletkezik. Ezért fontos, hogy a kaució végig elérhető legyen arra a célra, hogy megoldhassuk a kialakult problémát. A bérlőnek is kényelmesebb helyzet, hogy az esetleges javításokra nem zsebből kell előkapni az adott összeget és ha megfelelően vigyáz a lakásra egy nagyobb összeget kap vissza az ingatlan átadásakor. Ezért inkább azt javasoljuk, hogy az óvadék visszaadásával várjuk meg a kulcs átadást. 

 

  • A hosszútávon kiadott lakás rezsijét a legtöbb esetben a bérlő fizeti, vannak azonban olyan esetek is, hogy a rezsi bele van foglalva a bérleti díjba. Erről a bérleti szerződés előtt meg kell állapodni és bele is kell foglalni a szerződésbe! Az is fontos, hogy a számlák a bérlőhöz vagy a bérbeadóhoz érkeznek. Az ArtHome vállalja az ingatlanok kiadását (hosszú-, és rövidtávon), valamint azok menedzselését, kezelését is. Illetve intézünk minden bérleménnyel kapcsolatos ügyet a rezsivel kapcsolatos feladatokat is.
  • Neked csak hátra kell dőlnöd és Ránk bízni a lakáskiadást. Pontos szolgáltatáslistáért kattints ide.
  • Reméljük, hamarosan Téged is elégedett ügyfeleink között tudhatunk!
  • A cél: maximális bevétel a legkevesebb gonddal
  • Keresd bérleménykezelésre szakosodott kollégáinkat, akik folyamatosan 100 körüli ingatlanállománnyal foglalkoznak!
 

  • Nem, egyáltalán nem nehezebb, nem jelent semmilyen veszélyt. A lakcím bejelentése nem hoz létre vagyoni értékű jogot. A bérlőnek viszont törvényi kötelezettsége, hogy bejelentkezzen a bérleménybe, így elérhetőek lesznek az állam vagy jogi illetve természetes személyeknek egyaránt. A bejelentés a kormányhivatalban a bérleti szerződés bemutatásával is létrejöhet, nem szükséges egyéb hozzájáruló nyilatkozat a lakás tulajdonosától.

 

  • Előfordul több olyan eset is, hogy a bérlő távozás után nem indította el a lakcímről való kijelentkezést és továbbra is bejelentkezve maradt az ingatlanban.
  • Tulajdonosként megvan az a jogod, hogy elindítsd a lakcímről való kényszerkijelentés folyamatát. Ez nem egy bonyolult procedúra, mert a helyileg illetékes kormányhivatalban tudod egy formanyomtatvány segítségével és egy friss tulajdoni lappal intézni. Fontos, hogy tudd, a tulajdonosi személyazonosságodat igazolnod kell ehhez.

 

  • Ha saját akaratából nem hagyja el a bérlő a lakást el kell indítani ellene a peres eljárást. Ez elég hosszadalmas procedúra, így megelőzésképp javasoljuk, készüljön közjegyző előtt kiköltözési nyilatkozat a bérlő által. Mi az ArtHome-nál javasolni szoktunk lakástulajdonosainknak ennek elkészítését és segítünk is a szervezésben. Ez alapján a nyilatkozat alapján a bérlőt per nélkül is távozásra késztethetjük, ami a bérbeadónak megkönnyíti a dolgát a fent említett probléma kapcsán, hiszen a hatóságok által azonnal végrehajtható nyilatkozat lesz a tulajdonos kezében és nem kell hosszas pereskedéssel az időt vesztegetni.

 

  • Fontos, hogy a megfelelő bérleti szerződésben ezekre a pontokra külön kitérjenek a felek, így adott helyzetben rögtön rendezett a kérdés, hogy mi kinek a feladata, felelőssége. A megfelelő bérleti szerződés megírásában kérd ArtHome tanácsadód segítségét.
  • Amennyiben mi kezeljük a bérbeadott ingatlanod, úgy minden javíttatást a bérleménykezelésre szakosodott kollégáink intéznek, a bérleti szerződésben leírtak szerinti felelősségi kört figyelembe véve. 

 

  • Az ingatlan tulajdonosa, amint kiadta a lakását és átadta a kulcsokat a bérlőnek, akkor már csak annak jelenlétében vagy a bérlő engedélyével mehet be a lakásba, hacsak erről a felek másképpen nem állapodnak meg.
  • Szokás szerint általában havi 1 alkalommal ellenőrzi a bérbeadó az ingatlant előzetes bejelentés után. A tulajdonosnak bár megvan a joga a lakáshoz, azzal hogy kiadta, lemondott annak használatáról a bérleti szerződés időtartamára.
  • Mindezen kérdések leegyszerűsödnek, ha bérbeadható ingatlanod ArtHome bérleménykezelésre szakosodott munkatársai kezelik. 

Neked csak hátra kell dőlnöd és Ránk bíznod a lakásod kezelését.

Reméljük, hamarosan Téged is elégedett ügyfeleink között tudhatunk!